У нас вы можете посмотреть бесплатно "Building a Sync Engine in Clojure" by Stepan Parunashvili или скачать в максимальном доступном качестве, которое было загружено на ютуб. Для скачивания выберите вариант из формы ниже:
Если кнопки скачивания не
загрузились
НАЖМИТЕ ЗДЕСЬ или обновите страницу
Если возникают проблемы со скачиванием, пожалуйста напишите в поддержку по адресу внизу
страницы.
Спасибо за использование сервиса savevideohd.ru
The best apps today have a common feature set: they’re multiplayer by default, support optimistic updates, and work even when offline. To build these apps, companies like Figma, Linear, and Notion have made custom sync engines. Sync engines give developers a database that they can use on the client. Developers subscribe to queries, while the engine handles reactivity, optimistic updates, and rollback. We built this infrastructure in Clojure. In this talk, we’ll show how to build one too: from the schema choices made, to methods for detecting novelty, handling permissions, optimistic updates, and offline mode. Recorded Oct 24, 2024 at Clojure/conj 2024 in Alexandria, VA